20 mars 2011

Grabbarna har dragit till Frankrike och jag är ensam :(
Fast jag ska inte hänga läpp, har 3 underbara hästar för mej själv att träna och umgås med :D
Kom till gården idag vid 5 efter en helg själv med Chény hemma hos pappa, just d, glömde nämna att Ove lät mej ha hans hund kvar hos mej på gården ist för att lämna henne hos sin mor i Norge, im so happy! Så underbart med sällskap :) Ja iaf jag kom till gården och gick direkt och bytte om och gick tog in Harley från hagen och gjorde honom iordning och traskade ner till ridhuset. Körde inte så hårt med honom för han har stått några dagar, men var endå lika tuff med honom, han händes helt ok, för sörsta gången kändes han ganska pigg och det uppskattas när det gäller honom, han är en kille som inte har så mycket egen motor hehe. böjde mycket och kände att han lyssnade och flyttade sej för mina skänklar, körde några rakspår inkl byten. Han bråkade lite vid bytena men det var bara en liten olat han gick försej. Sen avslutade jag med spinn. Han latade lite och slog emot hoven han skulle lyfta över så han hoppade lite med fram benen men det är bara för att han stått i 3 dagar. Endå nöjd men prinsen min ;) Han heter egentligen inte harley utan Qalms Magic Blue. Sen när jag tagt upp honom och slängt på han täcket gick jag och tog in Chico (en inakordering) och texas sen Salza, och när jag skulle ta in Sally som var själv så tok sprang hon i hagen så tänkte, fy blir mycket drag kamp imorgon om hon ska vara så pigg, så jag traskade ner med henne i ridhuset och släppte henne så hon fick springa av sej, och tro mej när jag säger att det uppskattades från hennes rida. Jäklar anaman va hon sprang, söta tjejen :) Och Sally heter egentligen Ladys Golden Angel ;) de är ju passande för hon är ju min lilla ängel (L) Ska prata med carina (hästarnas ägare) om en tävling den 10 april, så får vi se om jag åker dit, och med vilken av hästarna, Sally vet jag inte om hon är redo, visst hon har ju tävlat förut men det ska ju kännas ok för mej som just nu tränar och rider henne, och Harley känns faktiskt riktigt bra, men hoppas på att det ska bli lite varmare så jag kan brodda av honom så jag kan börja slide träna om jag ska tävla honom i reining. vi håller tummarna (Y). Imorgon så ska jag som sagt rida alla 3 pollarna, ska nog börja med unghästen Salza som IRL heter Qalms Royal Dancer och köra henne, men hon har som sally och harley stått så ingen hårdträning. Sally ska iaf linas innan jag sitter upp så både hon jag jag slipper årets drag kamp. Harley ska spinntränas ganska mycket nu. Hoppas jag tagit ifatt allt slarv nu.
Hade

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0