Dagens träning

Gick ner med Sally runt 7 halv 8 tiden.
Började med att mjuka upp henne, böjde igenom henne ordentligt nu när det var -14 ute, ville inte rida så hårt så att hon skulle bli svettig för hjärtat får inte bli förkyld, aja iaf så böjde jag igenom henne och jobbade mycket låg form och försökte och andvända så lite tygelhjälper som möjligt, visst.. andvänder mycket skänkelhjälper men kräver hon ett eller två tygeltag så är det inte hela världen. Skrittade fram i ca 10-15min innan jag kände att hon var med mej och att hon var med mej hela tiden. Travade fram i lättridning och böjde lite på volten så hon var stimulerad i hela kroppen, hon kändes mjuk och fin så körde lite rakspår och en sak jag är väldigt nogran med är att hon ska gå spikrakt på som sakt *rakspår* och det går bättre och bättre med rakspåren nu *tummen upp*.
Sen efter 4-5 varv åt vardera håll så satt jag ner och började kväva lite mer av henne, hon tappar bogen väldigt rätt så jag måste vara väldigt nogran med att alltid ge maximalt stöd för både ytter tygel och skänkel. Ibland skjuter hon ut självmant för att trilskas så då ger jag henne en kick med ytter sporren för sånt tolererar jag inte, och då lägger hon ner och gör inte om det mer under ridpasset. Sen körde jag lite galopp och hennes fattningar blir bättre och bättre, hon hade en tendens när hon kom hit att kasta sej in i fattningen och dra iväg, men de håller på att försvinna, körde vågra varv på volten och tog 2-3 rakspår åt båda hållen med byten, hon bråkade en gång med fattningne annars flöt allt på bra. Avslutade med att lösgöra och sedan stopp och backa upp.
Hon gick bra idag så jag är nöjd!
Nu kommer lite bilder på oss och Sallys och min outfit, enjoy.

Jag: Rosa tjocktröja, Bandana pandband, Jack & Jones halsduk, Random fluffjacka, Nya jeansen, Mina varma kängor och mega sporrarna.
Sallys: Pullman- Handmade sadle, Professional´s Choise Pad, Vita tränings lindor, och tränings tränset, 2 delat bett med skänklar.




Sadeln är andvänd 4-5 gånger så grymt sköön!
och Professional's Choise pad

(Imorgon lägger jag ut bilder på hästarna som står här på AAJ och ska verkligen försöka få in ett tränings klipp)

/Livewithwestern

Kommentarer
Postat av: Mysan Carlsson

jag vill se bilder (a)

2011-02-13 @ 17:10:58
URL: http://mysancarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0